V minulom roku prišla veľká zmena, ktorá jeden z najťažších
kolektívnych pretekov na Slovensku zahŕňajúci takmer všetky dimenzie pohybu
posunula do kategórie TOP EXTRÉMU.
Spojili sme zem, vzduch a vodu do jedného podujatia, ktoré dokonale preverilo
nielen schopnosti jednotlivcov, ich výkon na konci sezóny, ale posunulo ich
ďalej pri prekonávaní hlavne samého seba. Všetka námaha, pot a kŕče boli
podčiarknuté hrubou lajnou zodpovednosti voči kolegom v tíme, pretože
výsledok každého vytváral výsledok tímu. A v extrémoch je naozaj
dôležité nesklamať.
Nezabudnite na to čo bolo, a pripravte sa na to čo bude opäť.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
10.04. – 15.04.2020
05.05. – 10.05.2020
06.06. – 11.06.2020
27.06. – 02.07.2020
29.08. – 03.09.2020
12.09. – 17.09.2020
27.09. – 01.10.2020
V prípade nepriaznivého počasia dohodneme náhradné termíny.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
16. – 19.07.2020 – Slovensko
06. – 09.08.2020 – Slovensko
V prípade nepriaznivého počasia dohodneme náhradné termíny.
24.07. – 04.08.2020 – Slovensko
V prípade nepriaznivého počasia dohodneme náhradné termíny.
Pre všetkých záujemcov ponúkame:
na skúšobné lety. Detailný popis a technické parametre padákov nájdete na stránke výrobcu AXIS. Padáky si môžete zapožičať po dohovore na telefónnom čísle 0903 103 839.
Prajeme veľa pekných letov na novom, výkonnom krídle.
Paraglidingový klub „X-air“ Žilina
Peter VRABEC
tel.: +421 903 10 38 39
e-mail: vrabec@x-air.sk
IČO: 37 97 46 53
DIČ: 20 22 05 10 20
Najväčšia aféra v histórií paraglidingu naberá na obrátkach. Po tragickej udalosti tesne pred začiatkom prvého kola nepustili Enza 2 na štart. Či sa Enza 2 objavia aj v definitívnej výsledkovej listine finále PWC – tá je zatiaľ provizórna – je otázne, všetko však nasvedčuje tomu že asi nie. Piloti žiadajú vrátenie peňazí za padáky a firma Ozon kapitulovala. Sľúbili pilotom plnú refundáciu. To však nie je všetko. Niektorí piloti, a ich počet sa bude určite zvyšovať, žiadajú kompletné preplatenie nákladov (štartovné, ubytovanie, cestu, stravu, poistky, … ). Problémy má aj Niviuk. Ten mal do dnešnej polnoci (3.2.2014) Mexického času dodať organizátorom load test (pevnostný test) na padák ICEPEAK 7, veľkosť 24.
Zatiaľ nebola zverejnená správa že by tak uskutočnil a zajtra bude asi štartovná listina redšia aj o pilotov s týmto modelom. Nie je to ich prvý podvod. Minulý rok v priebehu Majstrovstiev Európy mali speedy predĺžené o 5 cm oproti testovanému modelu. To sa im však ešte prepieklo. Vo Valle je panika a piloti zháňajú hocijaké krídla, len aby leteli. Je až neuveriteľné, čo si veľké firmy dovolia len aby zarobili. Je namieste položiť si otázku – stal sa takýto, alebo podobný podvod u týchto výrobcov iba na závodných padákoch? Sú u nich podobne „testované padáky“ aj iné, nižších kategórií? To určite ukáže blízka budúcnosť.
Možno naozaj zvíťazila pravda a menšie firmy, ktoré len a len kvôli svojej poctivosti nemali tak nadupané stroje dostali zadosťučinenie. Je naozaj prioritou lietania iba rýchlosť a kĺzavosť aj za tú najvyššiu cenu – ľudský život? Nemala by pred nimi figurovať bezpečnosť? To nech si zodpovie každý sám.
Množstvo informácií k danej téme je na http://www.pgweb.cz/…mame-problem a na http://www.pgweb.cz/…litika:90719#….